Вразили оркестр і Хортиця: оперна діва світового рівня вперше побувала у Запоріжжі

Переглядів: 563

19 грудня 2023 09:30

Вразили оркестр і Хортиця: оперна діва світового рівня вперше побувала у Запоріжжі фото

На неймовірному концерті «Мелодія Різдва» у Запорізькій обласній філармонії  побувала оперна діва світового рівня, солістка Національної опери України Людмила Монастирська.

Оперна співачка приїхала у Запоріжжя на запрошення головного диригента Запорізького академічного симфонічного оркестра Василя Коваля і керівниці Запорізької обласної філармонії Ірини Конаревої.

«Подія, про яку ми навіть не мріяли! Оперна діва світової слави Людмила Монастирська, народна артистка України, лауреат Національної премії ім. Шевченка, солістка найвеличніших оперних сцен світу: «ЛА СКАЛА» в Мілані, Королівському театрі Ковент-Гарден у Лондоні, «Метрополітен-Опера» у Нью-Йорку, Баварський Опері, провідна солістка Національної Опери вперше відвідала Запоріжжя та єдину прифронтову філармонію!

Дякуємо за підтримку, насолоду від спілкування та надію щодо проведення незабаром концерту разом з нашим академічним симфонічним оркестром під орудою талановитого Маестра Василя Коваля.

Дякуємо керівництву Національного заповідника «Хортиця», нашим улюбленим глядачам, музикантам оркестру та артистам академічного козацького ансамблю пісні і танцю «Запорожці» за піднесений настрій, неймовірний вечір і мистецьку насолоду! Мрії збуваються, тож загадуємо у ці дивовижні різдвяні свята разом бажання, які неодмінно здійсняться, - поділилася емоціями заслужена працівниця культури України Ірина Конарева.

Як розповіла Людмила Монастирська, у Запоріжжі вона була вперше. Пані Людмила приїхала у Дніпро, де у неї, запрошеної співачки, 17 грудня була вистава “Турандот” у “Дніпро-Опері”.

Суботній день був вільним і вона прийняла запрошення Василя Коваля відвідати концерт “Мелодія Різдва” у Запоріжжі за участю академічного симфонічного оркестру і академічного козацького ансамблю пісні і танцю “Запорожці”.

Програму просто неймовірного різдвяного концерту готував пан Василь і, я думаю, Маестро був просто впевнений, що вона пройде з величезним успіхом. А Людмила Монастирська отримає багато позитивних емоцій від чудової гри оркестру і співу “Запорожців”. Так і сталося!

Але спочатку поважна гостя отримала потужний емоційний заряд від перебування на Хортиці і, зокрема, від відвідання історико-культурного комплексу “Запорозька Січ”. “Прекрасна експозиція, дуже сподобалось”, - поділилася співачка.

А вже чудовий концерт додав яскравих вражень у палітру емоцій пані Людмили.

- Я просто вражена професіоналізмом, прекрасним колективом, прекрасною грою Запорізького симфонічного оркестру на чолі з Маестро Василем Ковалем. Я дуже вдячна і йому, і Ірині Конаревій за запрошення. Я дуже щаслива після прослуховування такої музики, яка робить нас духовно вищими і дає надію на краще, на мир і злагоду.

Хотілося, щоб такі концерти повторювалися частіше. Адже є Маестро, який створює такі чудові програми. Вважаю, що Запорізькій обласній філармонії дуже пощастило, що тут працюють такий чудовий колектив і диригент.

- Пані Людмило, Ірина Едуардівна анонсувала проведення у філармонії вокального концерту європейського рівня з вашою участю. Можете розкрити таємницю, коли приблизно чекати на таку подію?

- Ми говорили з пані Іриною, що великий вокальний концерт зробимо в березні чи, може, у квітні наступного року.

- Ви - одна з найпотужніших солісток світової оперної сцени та прима Національної опери України, володарка унікального по своїй красі і тембру лірико-драматичного сопрано. А як починався ваш шлях на сцену? Я читала, що у вашій сім’ї не було професійних музикантів, батько був бізнесменом, а мама — педагогом-філологом. Але мама дуже любила співати...

- Так, я народилася у сім'ї, де батьки не мали стосунку до театру й музики. Але, дійсно, мама любила співати і ми з нею співали українські пісні. У музичній школі я навчалася гри на фортепіано.

Вокалісткою  стала завдяки батькам. Мама дуже хотіла, щоб я пішла у професію за покликом серця. А я дуже люблю цей процес співу.

У 15-річному віці почала навчатися  в Київському музичному училищі імені Глієра, 5 років вчилася вокалу у Івана Гнатовича Паливоди, який був завідувачем вокальної кафедри. Це рідний брат народної артистки СРСР та України Діани Гнатівни Петриненко.

Потім вступила в Київську консерваторію (нині Національна музична академія України імені П. І. Чайковського), де уроки майстерності 5 років брала у Діани Гнатівни. Вона мене у свій клас вокалу відібрала. Займалася вокальними вправами, виконувала вокальні твори.

- Пані Людмила, на думку кастинг-директора «Метрополітен-опера» ви краща Аїда за останні 50 років. Що для вас ця роль?

- Це була суб’єктивна думка Пітера Гелба, який у 2012 році був кастинг-директором «Метрополітен-опера», Нью-Йорк. Його особиста думка була, що я на той час, 2012 рік, була «найкраща Аїда», я підкреслюю, яку він чув за останніх, наприклад, 50-60 років. Як він висловився, з часів Леонтіни Прайс.

Чому це пішло в пресу – взагалі «найкраща Аїда»? Я дуже намагаюся бути кращою в тій чи в іншій ролі, так як і мої колеги. Але коли говорять, що найкраща – така, то це значить гірша партія якась інша. Цього я не люблю. Тому що ми у кожній партії намагаємося бути досконалими.  Я цього взагалі не люблю, коли говорять «найкраща Аїда». Тобто це не кимось визнано. Це просто суб’єктивна думка однієї людини.

А сама роль для мене дуже знакова. Я починала з ролі Аїди у Національній опері України (дебют у Національній опері України відбувся в опері Джузеппе Верді «Аїда» у 2008 році. - Авт.). Починала з неї свою оперну кар’єру, у багатьох постановках в різних країнах брала участь.

- Дякую. До зустрічі на концерті в Запоріжжі!

Людмила Монастирська: цікаві факти

  • Сьогодні зарубіжна критика називає співачку новою зіркою світового вокалу, називаючи її «Королевою нюансу» та «Королевою піанісимо», а ще наступницею традицій Соломії Крушельницької, Марії Каллас, Монсеррат Кабальє, пророкуючи їй блискуче майбутнє, що засвідчують численні контракти з найпрестижнішими театрами світу, серед яких «Ла Скала», Королівський Ковент-Гарден, «Метрополітен-опера», Віденська опера та інші.
  • В 2015 році співачка була номінована The International Opera Awards.
  • Людмила Монастирська співала на оперних сценах Німеччини, Сполучених Штатів Америки, Іспанії, Італії, Норвегії, Великої Британії, Австрії, Голландії, Чилі, Росії. Її голос звучав у дуеті з Пласідо Домінго, Дмитром Хворостовським, Ольгою Бородіною, Роберто Аланья, Йонасом Кауфманом, Саймоном Кінлісайтом.
  • Вона працювала з такими видатними диригентами, як Джеймс Лівайн, Зубін Мета, Даніель Баренбойм, Крістіан Тілеман, Рікардо Муті, Антоніо Паппано. І це лише кілька імен…
  • В її творчому доробку понад 20 партій: Аїда, Леді Макбет, Амелія, Абігаїль, Одабелла, Лукреція Контаріні, Леонора, Єлизавета, Леонора («Аїда», «Макбет», «Бал-маскарад», «Набукко», «Аттіла», «Двоє Фоскарі», «Сила долі», «Дон Карлос», «Трубадур» Дж. Верді), Манон в “Манон Лєско”, Тоска, Турандот в однойменних операх Дж. Пуччіні. Норма в однйменній опері В. Белліні, Наталка («Наталка Полтавка» М. Лисенка), Ліза, Татьяна, Іоланта («Пікова дама», «Євгеній Онєгін», «Іоланта» П. Чайковського), Цариця, Мілітріса («Ніч перед Різдвом», «Казка про царя Салтана» М. Римського-Корсакова), Сантуцца («Сільська честь» П. Масканьї), Недда («Паяци» Р. Леонкавалло), Джоконда в однойменній опері А. Понкіеллі, Мікаела («Кармен» Ж. Бізе), Донна Хімена («Сід» Ж. Массне), партія сопрано («Реквієм» Дж. Верді, В. А. Моцарта) та інші.
  • Графік виступів однієї з найбільш затребуваних лірико-драматичних сопрано у світі, щедро обдарованої талантом української красуні розписано на роки наперед.
  •  Одна з найпотужніших солісток світової оперної сцени та прима Національної опери України на початку повномасштабної агресії РФ  тричі поспіль виконала головну партію в опері «Турандот» Джакомо Пуччіні в одному із найкращих театрів світу. Талановита українка у виставі нью-йоркської Метрополітен-опера замінила росіянку Ганну Нетребко. Після тріумфального виконання партії Турандот  Людмила Монастирська обгорнулася українським прапором. На сцені Метрополітен-опера  співачка стала, як зауважив генеральний директор  театра Пітер Гельб,  "вокальним символом спротиву України".

 

 




Схожі новини: