“Замороження” виплат для пенсіонерів: чому трапляється та як відновити

Переглядів: 229

Міністерство соціальної політики України випустило роз’яснення щодо особливостей пенсійних виплат. Як повідомили чиновники, з’явилася процедура, за якою можливе “замороження” пенсійних виплат для певних категорій їх отримувачів.

Як заявляється у роз’ясненні, ця процедура може використовуватися тільки за умови припинення використання пенсіонером банківської картки, на яку поступають виплати. Уникнути подібної ситуації можна, поповнюючи мобільний рахунок чи виконуючи інші дії з карткою. До речі, ви можете також вносити на ігрові автомати поповнення з сім карти, так само як і з банківських карток.

Як відбувається блокування виплат

Зазначається, пенсійний фонд може тимчасово припинити виплачувати пенсію у разі виникнення наступних умов:

  1. Пенсіонер отримує свої гроші на банківську картку.
  2. З вказаної карти протягом пів року не здійснювалося жодних платежів.

При цьому, нарахування пенсій продовжується. А отже, держава нікуди не забирає гроші: в майбутньому, їх можна повернути. Як бачимо, ситуація цілком реальна для тих пенсіонерів, які проживають на тимчасово непідконтрольних територіях та не можуть використовувати гривневі картки для оплати у крамницях чи знімати з них гроші в банкоматах.

Щоб уникнути “замороження” рахунку, спеціалісти Міністерства соціальної політики радять пару раз на пів року здійснювати які-небудь платежі з картки, на яку отримується пенсія. Це можуть бути онлайн-платежі, здійснити які цілком реально через інтернет. Наприклад, оплата комунальних послуг чи поповнення мобільного рахунку. У разі хоча б мінімального руху коштів по картці - блокування виплат не застосовується. Цей захід вводиться Міністерством для запобігання нарахування виплат на картки, які було втрачено чи до яких пенсіонер не має доступу.

Як відновити заблоковані виплати

Як уже говорилося, попри призупинення виплат - нарахування пенсії відбувається далі. Тобто, ніхто ці кошти у пенсіонера не забирає. Вся нарахована пенсія буде виплачена отримувачу після виконання наступних дій. Необхідно:

  1. Оформити нову картку для виплат у будь-якому українському банку, який підтримує пенсійні проєкти.
  2. Надати відомості про зміну рахунка до Пенсійного фонду.

Поновлення виплат відбудеться у 10-денний строк. Мінсоцполітики не вказує, чи буде нарахована за час блокування сума виплачена одразу одним платежем, чи її виплата відбудеться у кілька етапів.

Також Мінсоцполітики анонсувало масштабні перевірки пенсіонерів. Як вказується, за підсумками перевірок можливе також блокування виплати пенсій з інших причин. Серед них - смерть отримувача, перебування пенсіонера за кордонами України (якщо міжнародними угодами не передбачено іншого сценарію) чи призначення пенсій на основі фіктивних документів.

У разі будь-якого блокування, можна звернутися до Пенсійного фонду за роз’ясненнями та вирішенням ситуації. У разі знаходження будь-якої помилки серед причин блокування  - соціальна виплата буде відновлена.