Гід із формування образу. Як обрати персонального стиліста одягу

Переглядів: 311

19 жовтня 2023 12:40

Гід із формування образу. Як обрати персонального стиліста одягу фото

Розповідаємо, на що звернути увагу під час вибору персонального стиліста і які міфи існують навколо цієї професії.

Ми звертаємося до цієї людини, коли хочемо відобразити у зовнішньому вигляді те, що відчуваємо всередині. Коли з-поміж нових речей вкотре обираємо в шафі улюблену пару джинсів і худі, бо не знаємо, як обіграти решту одягу. Коли запрошення на якусь подію чи зустріч перетворюється у паніку і питання: "Що одягнути?"

У цих та багатьох інших випадках персональний стиліст допомагає визначитися, чого ми хочемо та як цього досягнути. "Фея гардероба", "гід із формування образу", "порадник і експерт у світі стилю" — завдання у всіх одне: зрозуміти, проаналізувати та спрямувати клієнта у тому напрямі, де він себе хоче бачити. 

Але як обрати персонального стиліста і не натрапити на псевдоексперта? LIGA.Life підготувала інструкцію та поради. Якою має бути перша робота зі стилістом, на що звернути увагу під час пошуку фахівця і які міфи існують навколо цієї професії — розповідаємо у матеріалі. 

Невдалий досвід роботи зі стилістом

Персональна стилістка і fashion-інфлюенсерка Ольга Літвінова розповідає: вона неодноразово працювала з клієнтами, яким не подобався свій зовнішній вигляд після роботи з іншими фахівцями. Причини бували різними: хтось просто "виріс" зі стилю, який був сформований раніше, а хтось недостатньо проговорив свої очікування. 

"Людина може не так висловити свої бажання, не пояснити якісь важливі моменти або ж стиліст щось може не зрозуміти. Тобто йдеться про недостатню комунікацію, через яку неможливо досягнути бажаного результату", — зазначає експертка. 

Однак буває, що клієнти отримують невдалий досвід із некваліфікованими стилістами. Тут уже йдеться про брак знань і досвіду людини, що запропонувала свої послуги. Про такі випадки розповідає персональна та fashion-стилістка Таня Dudu: 

"Проблема в тім, що професія стиліста дуже популярна сьогодні й багато дівчат думають, що якщо вони самі можуть гарно одягнутися, то зможуть допомогти в цьому й іншим. Але це не про "шмоточки і шопінг із подругою", це про людей та велику відповідальність". 

Про досвід роботи з клієнтами після непрофесійних "фахівців" розповідає і персональна стилістка, засновниця школи стилю MODETON Ольга Галушка: 

"На жаль чи на щастя, такий досвід у мене був. На жаль, бо хочеться, щоб жінки відчували себе добре та впевнено після інформації та рекомендацій від стилістів. На щастя, бо після такого досвіду я спрямовувала клієнток і показувала інший підхід в наданні послуг, глибокий і якісний результат". 

Хто може стати стилістом

Щоб стати персональним стилістом, зазначають експертки, недостатньо мати гарний смак і стильно одягатися. Спершу потрібно пройти навчання й отримати базові знання про типи фігури, лінії зовнішності, кольори, роботу з різними матеріалами та кроями. 

"Потрібні щонайменше базові знання, які людина далі буде вдосконалювати. Неможливо пройти навчання 10 років тому і залишатися професіоналом. Треба розвиватися, проходити різноманітні курси, вебінари тощо. В цьому плані вибору достатньо як в Україні, так і за кордоном", — пояснює Ольга Літвінова. 

Персональний стиліст, додає Таня Dudu, повинен вміти працювати з людьми, розуміти методи стайлінгу та комбінаторику фактур, кольорів, принтів і стилів. А ще — знати історію моди, бути обізнаним у fashion-індустрії та асортименті більшості брендів, брати на себе відповідальність за результат і працювати не за шаблоном. 

Інструкція: як вибрати персонального стиліста

  • Здебільшого під час вибору персонального стиліста люди керуються кількома факторами: 
  • рекомендації або знайомство з конкретним стилістом;
  • власний стиль стиліста;
  • результати роботи стиліста з клієнтами;
  • спільні цінності зі стилістом (якщо вони транслюються в мережі або це знайома людина). 

"Я би радила звертати увагу на цінності, результати та рекомендації. Якщо ви обираєте серед декількох стилістів, напишіть кожному. Розпитайте умови та прайс або ознайомтеся з інформацією на сайті. Переконана, що зворотний зв’язок або ця інформація допоможуть вирішити", — зазначає персональна стилістка Таня Dudu. 

Ольга Літвінова також рекомендує дивитися на роботи фахівця та його власні образи, але уточнює: стиліст ніколи не буде одягати клієнта лише в той стиль, який обирає для себе. Робота з кожною людиною відбувається з урахуванням індивідуальних потреб. 

"Якщо вагаєтеся, якого спеціаліста обрати, спробуйте поспілкуватися з людиною і зрозуміти, наскільки вам відгукується її позиція. Або сходіть на мініконсультацію, проведіть тестову роботу. Наприклад, коли клієнтки не знають, чи хочуть вони зі мною працювати, я пропоную такий формат. Вони заповнюють анкету, і я створюю мудборд із вектором стилю, який можу запропонувати людині, з огляду на відповіді. Далі вже вирішуємо, працювати разом чи ні", — пояснює вона. 

Варто розрізняти, в якому напрямку працює спеціаліст, зазначає Ольга Галушка. За її словами, експерт може бути більше задіяний у fashion-стайлінгу, де переважає робота та комунікація з брендами, а не з персональними клієнтами — така спрямованість має свої відмінності. Також вона радить звертати увагу на відповідність вартості послуг ринковим цінам. 

"Найважливіший момент однозначно — це наявність позитивних відгуків клієнтів, з якими взаємодіяв фахівець, у відкритому доступі", — додає стилістка. 

Як працювати з персональним стилістом

Залежно від запиту робота з персональним стилістом може бути короткостроковою чи довгостроковою. Наприклад, клієнта запросили на подію, для якої потрібно обрати наряд. Стиліст розпитує про можливий дрескод, вподобання та очікування людини, створює образ — і показує його клієнту. Усе це займає близько години. 

Інший вектор роботи — розбір наявного чи формування нового гардероба. Такі запити пов’язані зі зміною сезону чи роботи і вимагають більше часу від спеціаліста. 

"Стиліст слухає ваш запит, дізнається, який саме вигляд ви хочете мати, які образи вам подобаються, що вас надихає. Аналізує сфери вашого життя, ваші потреби та завдання гардероба: чи підходять підбори, що буде комфортно для життя і роботи. У результаті, формується ваш індивідуальний стиль, який відображає все те, що у вас всередині", — розповідає Ольга Літвінова. 

Розбір гардероба має два основні напрями: 

  • створення капсули, коли усі речі добре поєднуються між собою за кольорами та стилем. Цей шлях часто використовують, якщо клієнт не хоче працювати вже з наявним гардеробом або має потребу створити все з нуля;
  • актуалізація і доповнення наявного гардероба, коли його готують до сезону чи адаптують під зміни у житті людини. Здебільшого це стосується випадків, коли клієнт не хоче купувати нових речей, але має бажання зробити щось з одягом, який уже є. 

"Тут багато різних факторів. Людина могла змінитися психологічно й нинішній гардероб на цьому етапі життя їй не комфортний. Або речей так багато, що вона не знає, як їх носити і поєднувати між собою. Тобто гардероб більше не функціональний", — пояснює стилістка. 

Аби обговорити всі деталі, спершу клієнту можуть запропонувати заповнити анкету чи розповісти про себе. Ця інформація має дати стилісту чітке розуміння, чого хоче людина. Якщо це перегляд і доповнення гардероба, розкажіть, де ви працюєте, чим захоплюєтеся, який стиль життя маєте. На цьому етапі також обговорюється зручний формат роботи. Якщо ви хочете створити капсульний гардероб, варто одразу озвучити бажаний сегмент магазинів. Якщо йдеться про образ на подію, визначте зі стилістом, чи хочете ви використовувати акценти та аксесуари. 

Упродовж усієї взаємодії з персональним стилістом оцінюйте, наскільки вам відгукується той чи інший запропонований образ. Інколи людина може виявитися не готовою до сильних змін — і це теж нормально. 

"Буває так, що людина дуже хоче змінити стиль. Але коли вона одягає щось нове чи незвичне, то не готова вийти в цьому на роботу чи на зустріч із друзями. Тоді разом зі стилістом потрібно пропрацювати план роботи й обговорити кроки, які дозволять перейти від поточного стилю до бажаного", — розповідає Ольга Літвінова. 

Яскравий приклад — використання аксесуарів. Аби сформувати у клієнта звичку, стиліст може почати рекомендації з мінімалізму й лише через певний час пропонувати більш незвичні та оригінальні прикраси. Так, це займе більше часу, однак точно не відіб’є у людини прагнення до змін і не спровокує повернення до старого стилю.

 

Як упізнати некваліфікованого стиліста

Маркери поганого стиліста більше стосуються людини і її soft skills, зазначають експертки. За словами Тані Dudu, варто звернути увагу на особисті якості стиліста: 

"Думаю, це більше про людину, а не про професійні навички. Наприклад, ви пунктуальні та відповідальні, а стиліст не відписує уже тиждень". 

Водночас Ольга Галушка наголошує на конкретній спеціалізації стиліста.

"Важливо визначити кількість заявлених спеціалізацій у фахівця, чи вони орієнтовані на одну або декілька ніш. Звісно, можна бути універсальним стилістом, але, на мою думку, справжній експерт часто обирає вузьку нішу та вдосконалює свої навички в конкретній спеціалізації", — пояснює вона.

Персональна стилістка Ольга Літвінова розповідає про такі "червоні прапорці":

  • категоричність, коли стиліст однозначно стверджує, що якісь речі класні, а інші — нікому не підійдуть;
  • нав’язування власного стилю, коли стиліст обмежує клієнта у виборі одягу, опираючись лише на власні вподобання;
  • неуважність до бажань клієнта, коли стиліст без жодних пояснень радить щось спробувати замість того, аби разом із людиною пропрацювати комфортний образ.

Міфи про роботу з персональним стилістом

До роботи з персональним стилістом є чимало упереджень, які не завжди виправдані. Один із міфів — стиліст буде вказувати, що вам носити, або одягне вас, як йому захочеться.

"Люди інколи думають, що стиліст прийде до них додому і скаже: "Фу, у тебе поганий гардероб — викинь усе". Навіть якщо у людини не дуже стильний одяг на цей момент, так ніколи не можна казати. З будь-чим можна працювати і створювати цікаві образи: або чимось доповнити, або десь задіяти", — пояснює Ольга Літвінова. 

Інший міф — персональні стилісти працюють лише із зірками. Насправді, пояснює експертка, це не так. Із запитами щодо створення образів, капсул та розбору гардероба до неї звертаються представники різних сфер. Зокрема ті, хто працює в офісах. 

Як похідний від цього упередження — міф, що послуги стиліста коштують дорого. По-перше, пояснює Ольга Літвінова, різні персональні стилісти працюють з різними аудиторіями. По-друге, на початку роботи клієнт підбирає з фахівцем сегмент магазинів, проговорює кількість покупок. 

"Із допомогою стиліста легше уникнути зайвих покупок під час розпродажу. Гроші, які б могли піти на непотрібні речі, ви витрачаєте на роботу зі спеціалістом і отримуєте пропрацьований функціональний гардероб лише з тим шопінгом, який відповідатиме вашим потребам", — додає вона. 

Ще один міф стосується того, що зі стилістом потрібно працювати постійно. За словами Ольги Літвінової, після першої консультації клієнт вже може краще розуміти свій майбутній стиль. Якщо людина надалі цікавитиметься цією сферою і стежитиме за трендами, то зможе працювати самостійно. 

Останній, але не найменш поширений міф стосується статі. Мовляв, чоловіки не користуються послугами стилістів. Як зазначає експертка, це не зовсім так. 

"Запит від чоловіків був до повномасштабної війни і залишається зараз. Просто не усі вважають доречним це афішувати. У чоловіків зазвичай все трохи простіше: вони хочуть відчинити гардероб і бачити, що усе між собою поєднується, а не думати, що з чим одягнути", — додає стилістка.

Джерело: Ліга




Схожі новини: