Достойно внимания: Як отримати витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку без замовлення обмінного файлу у формату (XML): порядок видачі, термін надання

Переглядів: 8942

15 січня 2015 14:51

Достойно внимания: Як отримати витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку без замовлення обмінного файлу у формату (XML): порядок видачі, термін надання фото
Пояснення про порядок дій надає адвокат Павло Шкарупа.

Оскільки на даний час існує суперечлива практика видачі витягів із Державного земельного кадастру про земельну ділянку (далі — витяг), вважаю за необхідне провести детальне вивчення нормативних актів, які регулюють порядок видачі витягів, і висловити своє бачення деяких проблемних питань при отриманні суб’єктами земельних відносин витягу про раніш зареєстровану земельну ділянку.

Закон України «Про Державний земельний кадастр» (далі — Закон) та постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру (далі — Порядок) визначають поняття витягу, кому і для чого він видається, ким видається, зміст витягу, порядок його надання.

Витяг про земельну ділянку можливо отримати тільки тоді, коли ця земельна ділянка занесена до кадастру, пройшла державну реєстрацію, відкрито Поземельну книгу і ділянці присвоєно кадастровий номер.

Витяг про земельну ділянку надають органи, що здійснюють ведення Державного земельного кадастру (ст. 7 Закону).
Закон України «Про державний земельний кадастр» (ст. 38) та Порядок ведення Державного земельного кадастру (п. 175) зазначають перелік осіб, які мають право на отримання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Згідно з п. 166 Порядку, для отримання витягу з Державного земельного кадастру заявник або уповноважена ним особа за дорученням власника земельної ділянки, або нотаріус під час вчинення правочину щодо земельної ділянки, подає Державному кадастровому реєстраторові:

-заяву за формою згідно з додатком № 42;

-документ, що підтверджує оплату послуг з надання витягу з Державного земельного кадастру;

-документ, який підтверджує повноваження діяти від імені заявника.

У разі звернення за отриманням витягу з Державного земельного кадастру про об’єкт Державного земельного кадастру заявник пред’являє Державному кадастровому реєстраторові паспорт або інший документ, що посвідчує особу, а у разі звернення уповноваженої ним особи — також документ, що підтверджує її повноваження діяти від імені заявника (п. 177 Порядку).

Однак на даний час Державні кадастрові реєстратори територіальних органів Держземагентства для формування витягу вимагають у громадян замовляти у ліцензійних землевпорядних організаціях, обмінний файл у форматі (xml) - електронний документ), без якого заява не приймається.

Електронний документ - електронний файл уніфікованої форми для обміну інформацією, яка використовується під час ведення Державного земельного кадастру і виконання топографо-геодезичних робіт, робіт із землеустрою та оцінки земель.

Зміст електронного документа формується на основі відомостей, що містяться у паперових документах, складених виконавцями робіт.
Виконавець робіт - суб’єкт господарювання, який має ліцензію на провадження господарської діяльності з виконання робіт із землеустрою та/або оцінки земель

Виконавець робіт заповнює ті елементи електронного документа, щодо яких він розробляє документацію із землеустрою або оцінки земель відповідно до укладених договорів.

Електронний документ подається Державному кадастровому реєстратору, який здійснює внесення відповідних відомостей до Державного земельного кадастру, разом із документацією, яка є підставою для такого внесення, у паперовому вигляді.
Тобто, виконавці робіт заповнюють елементи електронного документу при розроблені ними документації із землеустрою (проект землеустрою, технічна документація щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки), в інших випадках електронний документ не розробляється.

Якщо земельна ділянка перебуває у приватній власності громадянина - виданий державний акт на право власності на земельну ділянку, кадастровий номер визначений, подання електронного документу у форматі обмінного файлу (xml), для отримання витягу з Державного земельного кадастру, не передбачено законодавством.

Відмова Державного кадастрового реєстратора територіальних органів Держземагентства у прийнятті заяви від громадян на отримання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку без надання електронного документу у форматі обмінного файлу (xml) на вже сформовані земельні ділянки суперечить діючому законодавству.

Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку або відмова у його наданні видається заявникові в день надходження відповідної заяви (ст. 38 Закону і п. 167 Порядку) за відповідною формою.

Підстави відмови у наданні відомостей з Державного земельного кадастру визначені п. 168 Порядку:
-у Державному земельному кадастрі відсутні запитувані відомості;

-із заявою про надання відомостей з Державного земельного кадастру звернулася неналежна особа;

-документи подані не в повному обсязі та/або не відповідають вимогам, встановленим законом.

Відмова надається у формі повідомлення. Повідомлення про відмову в наданні відомостей надається за формою згідно з додатком 43 Порядку.

Враховуючі вищезазначені норми діючого законодавства, громадянам – власникам земельних ділянок, які зареєстровані в Державному земельному кадастрі та яким присвоєно кадастровий номер, для отримання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку не потрібно замовляти електронний документ у форматі обмінного файлу (xml).

За довідками звертатись по тел. (067) 619-04-44. Сайт: www.advokat-shkarupa.com.ua



Схожі новини: